2015. július 16., csütörtök

Rainbow Rowell: Fangirl

Eredeti cím: --
Kiadás: St. Martin's Griffin, 2013
Fordítás: --
Oldalszám: 448
Cath és Wren ikertestvérek, és mindketten (de főleg Cath) Simon Snow rajongók, nagy fanfiction olvask - és Cath író is. Főként a Simon/Baz novellák írása áll közel hozá, és nem csak magának a sorozatnak, de az ő írásainak is rengeteg rajongója van.

A két testvére az egyetemre bekerülve eltávolodik egymástól, és bár ezt főleg Wren forszírozta, egyikük sem viseli jól a különlevést. Cath tovább írja a fanfictionjét, közben próbál lépést tartani az iskolai tennivalóival - na és persze a romantikus szál sem kihagyható a dologból, naná, hogy szerelmes is lesz!

Cath minden problémát magára vállal, a testvéréért, beteg apja miatt, a szobatársa, Raegan és annak "pasija", Levi miatt is. Bonyolult élete van egy nagyonis egyszerű életben.

Az már rögtön az elején egyértelmű, hogy Simon  Snow egyenlő Harry Potterrel. Simon Harry, Baz Malfoy, és ez igazából az összes, ami fontos, a többi szereplő nemigen kap szerepet. Végig követjük, hogy Cath mit él át az egyetemen, otthon, és közben minden fejezet végén megismerünk egy-egy Simon/Baz részletet is különböző fanfictiönökből.

A könyvben nincs semmilyen különlegesen nagy esemény, a két lány egyszerűen csak éli az életét, a mindennapi örömökön, szerencsétlenségeken, bosszúságokon kívül semmi eget rengető dolog nem történik, de hát nem is ennek lett szánva a regény. Éppen ezért vettem kézbe, mert valami kikapcsolódásra vágytam a napon fekvés mellé. Ezt nagyjából meg is kaptam. A felég tökéletesen élveztem, semmi problémám nem volt vele, de ott valahogy elég lett, méghozzá egy Simon/Baz írás következtében, amiben elhangzott a híres Twilight-mondat. Na ott csalódtam egy nagyot, és a végéig szintén jó volt, de már nem olvastam ugyanúgy...

Ami engem igazán érdekelt volna, az az ikrek kapcsolata, de nem kapott olyannagy hangsúlyt, mint én arra számítottam. Kicsit olyan... semmilyen élmény volt, pedig hatalmas durranásra számítottam... Az apa szerepe tetszett. Meg az anya Azok jók voltak!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése