Az Operettszínház ismét egy klasszikust vette elő, és maga szokásos stílusával a mai kornak is mondanivalóval rendelkező darabot csinált belőle! Farkas Ferenc csodálatos művét Lőrinczy Attila dolgozta át, írt hozzá keretjátékot és Dékány András szerezte hozzá dalszövegeket. Együtt hatalmasat alkottak!A szereposztással már becsábították az összes fiatalt és idősebbet is, hiszen olyan, mindenki által ismert neveket vonultatott föl, mint Oszvald Marika, Lehoczky Zsuzsa és Kállay Bori, mellettük pedig a "fiatalok" - közülük is a legjobbak - is helyet kaptak; Kerényi Miklós Máté, mint Csínom Palkó, Gömöri András Máté, mint Csínom Jankó, Dancs Annamari Katiként, na és persze a "nem tudom melyik korba soroljam be"-Szabó P. Szilveszter a Rendező és Béri Balogh Ádám sem kihagyható a felsorolásból.
A kerettörténet az, hogy egy csapat, minden korból összeszedett csapat elhatározza, hogy előadják a Csínom Palkót a Brüsszeli fesztiválra. Persze ez nem megy olyan simulékonyan, ahogy az egy darab összeállításánál várható - szerelmek, csábítások, lelépések (elhangzik persze párszor az "én ezt nem csinálom tovább!"-mondat is), és egyszerre követhetjük végig Csínom Palkó és Jankó történetét a darabban, mint ahogy az őket eljátszó fiatalok életét is. Minden színész magánéletéből kapok egy csöppet - mindezt a lehető leghumorosabb, vagy akár legmeghatóbb módon.
Szinte lehetetlen volt olyan mondatot találni, amin nem lehetett valamilyen úton-módon nevetni. Ugyan mai kor szlengje nekem kissé erőltetettként hatott, nagyon sok "modern" szó próbált jelen lenni egyszerre, ettől kissé bugyuta benyomást keltve, de mégis nevetségesek voltak tőle a szituációk - például az olyanokon, mint a következő nyers idézet: "az mondta, a mester le tetszett smárolni, kéremszépen"és hasonlók, ki ne nevetne? Minden pozitívuma mellett azonban én találtam benne egy pici negatívumot is; a szlenget. Ők is beleestek abba a hibába, hogy a mai korba erőltetetten hozták be a "csibésznyelvet". Sok helyen erőltetett, és ugyan határozottan humoros, de az egyetemistákhoz mérten túl sok. Nem mondom, hogy nem volt szórakoztató, de egy picit finomabbra csiszoltam volna ezt a részt, és más módon próbálom felállítani a korok közti különbéget.
A dalok felét minimum szerintem mindenki ismeri, vagy legalábbis egyszer hallotta már, ha viszont nem, akkor most biztos a fülébe mászik. Mióta láttam a darabot, nem bírom kiverni a fejemből a címadó dalt...
A darab jó, a rendezés jó, a zene jó, a szereplők jók (és nem használtam a zseniális szót!), semmi nem ad okot arra, hogy az ember ne nézze meg! Határozottan örülök, hogy sikerült még ebben a évadban megnéznem! Aki pedig kicsit többet szeretne tudni a szereplőkről, az alábbi linkekre kattintva megteheti:
![]() |
| Oszvald Marika - Lehoczky Zsuzsa - Kállai Bori - Kerényi Miklós Máté - Dancs Annamari |
Fontos link: Budapesti Operettszínház

bevallom nem voltam még sosem színházban, a szabadidőmben inkább lemegyek a Duna partra, ahol horgászás közben élvezem a csendet, és horgászok, meg olvasok közben.
VálaszTörlés