2014. május 7., szerda

Shannon Hale: Austenland

Eredeti cim: --
Forditás: --
Kiadás: Bloomsbury, 2008
Oldalszám: 208
A fiat New York-i Jane Hayes megszállotja Austen könyveinek, különösen vonzódik a Büszkeség és balitéleethez, többek közt Colin Firth alakja miatt, ám egyaránt szivesen töltene el időt bármelyik austeni karakterrel. Az álma meg is valósul, mikor egy idős rokon halála után egy nyaralást hagy Jane-re, ami egy Austenland nevű helyen váltható be. Jane nagy nehezen elhatározza, hogy ha már a szerelmi élete cafatokban, lassan több pasija volt, mint ahány éves, elmegy a vakációra, annak érdekében, hogy továbbléphessen a megszállotságán. A három hét letelte tán azonban vajon sikerül hazatérnie az ő saját Mr Darcy-jával?

Ez a könyv egy felüdülés volt! Mint egy vakáció, nem tudok rá jobbat mondani. Nem az a tinipicsogás, ami mostanában minden általam olvasott könyvben megy, de nem is komoly, felnőtt viselkedések (oké, voltak azok is, de naa). Jane egy szerethető, kissé butuska és szerencsétlen lány, és teljes mértékben át tudtam érezni a megszállotságát leiró részeit, hisz ha valaki körbenéz a blogon, rájöhet, hogy magam is egy Austen-őrült vagyok :)

(Ó,itt szúrnám közbe, hogy nagyszerű, új iPad Minimhez vettem billentyűzetet, ám a fene se tudja miért, hosszú i nincs rajta, csak nagyban, szóval nem nagyon helytelenül irok, csak hiányzik az ABCmből egy betű... :D)

Én először a filmet láttam, mert sokat hallottam róla, és bár megtudtam, hogy van könyv is, sőt, érkezik/érkezett magyarl is (a Könyvmolyképző jóvoltából), mégis inkább a mozgó képekkel kezdtem. És szerintem jól tettem. Nem akarok spoilerezni, de a két kezdet és vég közt vannak különséégek. Aki látta és olvasta a könyvet tudni fogja, mire gondolok, ha azt irom, nekem a filmes MMr Nobley -vég jobban tetszett. Valahogy sokkal inkább illett hozzá az a karakter :) De kezdetben meg a könyé jött be inkább, igy javaslom az olvasást és a nézést is, mert a kettő egyvelege kellemes befejezést hoz!

Nem is szaporitom a szót, bár én angolul olvastam, aki nem tud az vegye kézbe magyarul, mert egy üditő, könnyed olvasmányt kaap - Austen-rajongóknak meg egyenesen kötelező!

4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése