2015. január 2., péntek

Időutazás 2.

Boldog Új Évet! Íme életem második visszatekintős-bejegyzése - amiben kiderül, hogy a körülbelüli egyetlen fogadalmamat  nem sikerült betartanom, miszerint én majd minden év legelső napján írom ezt a posztot. Hát, majdnem, de mégsem. Szégyellem is magam... Azonban nem ez a lényeg, nézzük mit is sikerült egy újabb év alatt összehoznom!

Az első, hogy idén megint csökkent az olvasott könyvek listája, és idén is a tanulással tudok takarózni. magamnak ez a kifogásom, mégiscsak érettségi, és bár nekem ez egy plusz év (a 13. nálunk csak az érettségire felkészítő év, csak érettségi tárgyaink vannak), azért még nem érzem a súlyát. Kéne már, tudom... Szóval nézzük is mi volt itt idén meg az elmúlt pár évben: 
2012-ben: 123 olvasott könyv, 34548 oldal2013-ban: 76 olvasott könyv, 22694 oldal
2014-ben: 67 olvasott könyv, 217770 oldal
2015 - ?

Oldalszámokban idén - bocsánat - tavaly sem nagy a különbség, de biztos, hogy sok vastag könyvbe vágtam bele :) Ráadásul 2013-ban nem teljesítettem a várólistacsökkentős-kihívást - 2014-ben sikerült!Köze lehetett ahhoz, hogy vállaltam az alternatív listát, amit eddig nem, de a tavalyi vereség után be kellett magamat biztosítanom - és milyen jól tettem!

Lássuk az idei listát (és az alternatív lemaradt, teljesen megfeledkeztem róla...):


Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: Tűz (ha már tavalyelőtt megkaptam, de valahogy nem jutottam el az elolvasásáig)
Rados Virág: Bipoláris (szintén 2013-as karácsonyi ajándék, hozzuk be a lemaradást!)
Julianna Baggott: Tiszták (azt mondják jó, és ha már a polcomon van:P)
Suzanne Selfors: Coffeehouse Angel (molyos ajánlásra vettem meg, most már kíváncsi vagyok)
Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény
Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álom (mindkét könyv ajándék volt a 2014-es év folyamán, csak jókat hallottam róla, és ahhoz képest, hogy már a megjelenése előtt olvasni akartam, szégyen, de most eljutok hozzá!)
Justina Chen Headley: North Of Beautiful - Iránytű önmagamhoz (egyik barátnőm leselejtezte, de hát ha ingyen van nem hagyom, hogy beadja az antikvárok közé)
Candace Bushnell: Sex And The City (tudjuk meg mi ez a felhajtás körülötte - de a sorozatba hiába néztem bele, kb 10 percig bírtam...) 
Szabó Magda: Az ajtó (Szabó Magdától csak az Abigélt olvastam eddig, de mindmáig a kedvenc könyvem, egyszerűen nem értem miért nem olvastam mást tőle. Ráadásul a nagyim folyton mondja, hogy olvassam már el, minimum miatta megteszem) 
George Orwell: 1984 (szintén, az állatfarmot imádtam, és hát alapmű, na!)
Harper Lee: To Kill a Mockingbird (mióta soksokk amerikai filmben láttam, hogy ott kötelező, és érdekelt ők mégis mit tehetnek azzá, megkaptam ajándékba egy ismerőstől, és hát na, minimum ezért kéne már olvasni) 
Cally taylor: A mennyország várhat (pár éve olvasni kezdtem, de hamar abbahagytam. Viszont azóta teszem jobbra-ballra, mert valahogy vonz. Talán most!)

Na, hát őket fogom olvasni 2015-ben. Remélem. De még maradjunk kicsit 2014-nél! Lássuk a legeket: 
A legrosszabb könyv idén tulajdonképpen kettő is. Na, a magyartanárom ne olvassa ezt... Szóval, kedves Szűcs Vanda, neked köszönhetően nem tudom eldönteni melyik a legrosszabb könyv az évben, de az thiszem maradok az első kötetednél, mert annál nem számítottam ennyire rosszra, a másodiknál már igen... Tehát a 2014-es év legrosszabb könyve Szűcs Vandától az Egy ikerpár titkos naplója 1. - Kezdetek. Az ellenségeimnek sem kívánnám, komolyan... Tavaly is egy sulis könyv (is) bekerült a listára, úgy tűnik ezt most már nem úszom meg egyik évben sem... 

Persze, voltak más csalódások is, de külön kiemelni most egyet sem tudnék, egyszerűen ez villog a fejemben, kiver minden más értelmes gondolatot onnan. Most elégedjünk meg ezzel :)

A legjobb könyv egyben a leghosszabb is idén. Hogy maradt ki ez eddig az életemből? Szerintem mind tudjuk melyikre gondolok igazából - Az Elfújta a szélre! A maga több, mint ezer oldalas mivoltával beleégette magát a szívembe! Zseniális történet, zseniális szereplők, zseniális írónő! Nem lehet neki semmit felhozni negatívumként! Olvassátok! (És bár nem kaptam anyukámtól jegyet az operettbe, de remélem, hogy hirtelen valaki felbukkan, hogy vett nekem jegyet az Elfújta a szél musicalre és mehetek vele:P)

Hasonlóan jó élmény volt Daphne du Maurier Rebeccája, vagy magyarul A Manderley-ház asszonya c. könyv. Kis borzongás, kis szerelem, kis titok - zseniális film, valamint zseniális musical (sajnos élőben mostanában nem látom, de ajánlom, hogy műsorra tegyék újra!).

Valamint egy kis más stílusú kedvenc a Madách Színházról! Színházrajongóknak kötelezőnek tartom, nagyon érdekes volt, gyönyörű képekkel!

Végezetül lássuk a tavaly év elején kitűzött céljaimat, és hogy mit sikerült összehoznom belőle - valamint az új célokat!


  • legalább 100 könyvet elolvasni! - egyértelműen nem sikerült, de emiatt nem vagyok csalódott :) 
  • teljesíteni a kihívásaimat a Molyon - nagyjából siker, minden fontosabb összejött
  • nem létrehozni kihívást a Molyon - siker!
  • nem jelentkezni kihívásra a Molyon - hát, jelentkezni jelentkeztem, de nem össze-vissza mindenre - félsiker? :) 
  • jó könyveket olvasni - határozottan sikerül!
  • befejezni az elkezdett sorozataimat - határozottan elbuktam... 
  • lehetőleg többet olvasni angolul - annyira sokat nem olvastam, de haladtam azért! ahhoz képest, hogy magyarul már nem is akartam olvasni 2014-ben mégiscsak többségbe kerültek...
  • szüneteltetni a könyvvásárlást míg nem olvasom ki azokat, amik vannak - venni nem vettem. vetettem!
  • elintézni végre a jogsit (amihez már csak a papírokat kell bevinnem, de akkor is!) - az utakon lehet félni tőlem - szörnyen lassan vezetek! 
  • öhm... lehetőleg sok könyvet olvasni :) - siker - azt hiszem! 
És akkor lássunk pár dolgot, amit meg szeretnék idén elérni! 


  • legalább 100 könyvet elolvasni!
  • többet blogolni! 
  • minél többet járni színházba (félúton tartunk, de azért jó lenne növelni)
  • bekerülni álmaim egyetemére! 
  • kevesebbet betegeskedni
  • több klasszikust olvasni
  • új könyvespolcot venni
  • SPÓROLNI!
  • leérettségizni... (Itt főleg azért a matek kettesért hajtok, a többivel nincs gond...)
Azt hiszem ennyi is lennék. Nem sok minden, nem is nagyon könyves-fogadalmak, de hát valahova ezeket is le kell írnom, hogy legyen valami nyomuk. 

Boldog Új Évet, hamarosan jönnek az első könyves bejegyzések! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése