2014. január 31., péntek

Shannon Messenger: Vihar szeli ketté

Eredeti cím: Let the Sky Fall
Fordítás: Komáromy Zsófia
Kiadás: ÉTK, 2013
Oldalszám: 432
Vane Westont egész életében kísértette szülei halálának a körülménye - ő hogyan élhette túl a tornádót, ha mások mind meghaltak? A választ egyetlen lány adhatja csak meg: a lány, aki azóta a nap óta minden éjjel felbukkan Vane álmaiban. De ki ez a lány?

Egy nap az álom valósággá válik, és előlép Audra, elmagyarázza Vane-nek, hogy ők szilfek, vagyis levegőelementálok, parancsolnak a szelek minden fajtájának. Vane számára innentől kezdve nincs egy nyugodt nap sem, mivel Raiden, a viharhozók gonosz vezére feléjük tart, hogy az utolsó Nyugatit magához ragadja, és kiszedje belőlük a nyelvük titkát. Audrának fel kell készítenie a fiút a harcra, pusztán pár nap leforgása alatt.

Én az ismertetőben már direkt nem említem, hogy "és közben gyengéd érzelmeket kezdenek egymás iránt táplálni", mert egyrészt, aki olvasta a fülszöveget, úgyis tudja, másrészt, aki meg nem, az kitalálja. Lássuk be, elég kiszámíthatóak - ilyen szempontból - a tiniregények.

Mégis, ez a könyvecske nem került nálam a rossz kategóriába, hiába hittem, hogy ott végzi. Sőt mi több, egészen jól szerepelt, pusztán fél csillag levonásával sújtottam, de ez a legjobbakkal is előfordul. Persze, nem tökéletes, sokszor fogtam a fejem közben, de hát ez van. Szeretem.

A történet elsősorban attól érdekes, hogy újfajta lények kerülnek előtérbe. Eddig sosem olvastam még szilfekről, nem is hallottam róluk, és ahogy Messenger megjelenítette őket, egészen érdekes képet alkottak előttem,  a szó pozitív jelentésében. Nekem is kedvem támadt a karom köré csavarni egy gyengéd szellőt-... Ah, egészen feléledtek bennem a természet iránt táplált gyengéd érzéseim, amit sokszor igen mélyre szoktam ásni.

Szóval (ha magyartanárom látná, most kihúzatná velem), Vane és Audra szemszögéből is látjuk a történetet, amit van, hogy sokan elrontanak. Itt többé-kevésbé mindig tudtam, épp ki beszél, még ha nem is olvastam el a fejezet elején, kiről van szó. Vane egy nagyszerű férfi/fiú karakter, bár sokszor vannak lányos és túl "nyálas" megnyilvánulásai", amiket betudhatnánk egy érzelmes fiú személyiségének, de ahogy fogalmaz, na, ha elém dobtok egy hús-vér embert, akinek hasonló a szókincse és a szóbeli fogalmazása, akkor még fizetek is érte! Ennek ellenére Edward Cullen is szerelem volt, pedig aztán a csillogása minden, csak nem reális.

Sok mindent nem tudok írni, ez a bajom azzal, ha tetszik egy könyv. Szidni sokkal könnyebb valamit, mint dicsérni, ezt lássuk be. És utálom, hogy ez így van, mert ugyanúgy kiemelhetnék különböző jeleneteket a könyvből, és mondhatnám, mi a jó benne, de az ,mégsem ugyanaz, mint a negatív résznél. Mégis, talán írok egy darab negatív dolgot gyorsan, hogy miért is ment le az az icipicifélcsillag: Audra anyja. Aki olvasta, tudja, miről van szó, aki nem, annak csak annyit mondok, hogy ilyen anya nincs. Nem létezik. Ebben biztos vagyok.

4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése