2013. december 22., vasárnap

Sherry Gammon: Szerethetetlen

Eredeti cím: Unlovable
Fordítás: Kleinheicz Csilla
Kiadás: Maxim, 2013
Oldalszám: 404
Maggie végzős a Port Fare gimiben, ám ő egyáltalán nem olyan családi háttérrel rendelkezik, mint iskolatársai, a problémái sokkal nagyobbak, mint hogy nem tudja, melyik cipője illene az új pulcsijához.
Maggie édesanyja alkoholista, alig van pénzük ételre, ruhákra egyáltalán nincs is, ketten élnek egy lakókocsiban a város rosszabbik negyedében, édesanyja pedig méginkább megkeseríti a lánya életét, mivel folyamatosan keserű és utálkozó szavakat vág a lány fejéhez.

Eközben Port Fare-ben nyomozások folynak egy heroinüzlet ellen is, a rendőrségnek titkos emberei vannak a gimnáziumban is, így kerül Maggie sulijába a roppant helyes és szívdöglesztő Seth, mint a MET beépített ügynöke. Feladata az, hogy kiderítse, vajon Maggie-nek vagy az anyjának is köze van-e a heroinhoz, mivel kinézetük alapján úgy néznek ki, mint a drogosok.

Seth és Maggie egymásba szeretnek, ám a fiú nem árulja el neki, ő valójában kicsoda, de az biztos, hogy igazán szeretik egymást (elmondásaik alapján).

Ez a könyv itt, a legutóbbi bekezdésnél hibádzik leginkább. Alapvetően egy jó történetről van szó, amiről azt hittem, majd érdekesen nyomozunk, meg kiderítünk ezt-azt, miközben a könyv 90%-a Maggie szemszögéből van, amiben oké, megtudunk a családjáról pár dolgot, de talán a kelleténél többször mondja, hogy "szerethetetlen". Van vagy három fejezet Seth szemszögéből, amikor azt hittem, majd végre nagyon gyomozunk, ha már a titko sügynök fejében vagyunk, na de akkor is csak ültünk, főztünk vagy beszélgettünk. És akkor van kettő darab fejezet a gyilkos/dealer testvérpár szemszögéből, így még azért sem aggódunk, ki a gyilkos, mivel a 111. oldalon ezt lelövik!

Ennek ellenére ez a könyv tetszett nekem. Tudom milyen az, ha van egy családtagja az embernek, aki függ az alkoholtól, tudom, hogyan viselkedik, hogy miket gondol, és át tudtam érezni Maggie problémáját, még ha nem is teljesen, mert amint megjelenik Seth, a haldokló anya már nem olyan fontos, csak a minden mondatban megcsókolom-rész. Mindegy, mikor ezen túlléptünk, akkor voltak nagyon mély és komoly gondolatok is, na meg a vége végre izgalomba fordult, még ha csak pár oldal erejéig is!

Én nem tudom, ebből hogy lesz trilógia, el sem tudom képzelni, hogy az elvileges függővéget hogyan húzzák ki még két kötetre, de bevallom, kíváncsi vagyok, mert bár most felsoroltam a negatív dolgokat, és a pontszám sem olyan magas, de nekem ez a könyv tetszett. Egy olyan történet volt, ami után nem tudtam egy másikat elkezdeni két napig, mert gondolkoznom kellett rajta,  és ez egy jó pont.

A könyvet köszönöm a Maxim kiadónak!

3,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése