2013. október 17., csütörtök

DIY: Londoni Holdvilág/Női Szeszély

funzine.hu
Ezt a süteményt rengetegszer elkészítettem már, és egyszerűen sem én, sem a család nem tudja megunni. Szerintem a legtöbben tudják, mi az a Női szeszély -  a balra látható, nagyon habos sütemény. Az én verzióm egy piciben azért eltér: kisebb a hab (bár ez mondjuk a tojás mennyiségétől is függ), és dió van beleforgatva. Még a dédnagymamám réi, megsárgul füzetében találkoztam vele először, és bátran állíthatom, hogy tudott valamit, mert isteni finom ez a habos-diós süti! És nem is bonyolult elkészíteni!

Hozzávalók:

Alap:

14 dkg vaj
24 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 citromból nyert citromhéj
4 db tojássárgája
1 ek lekvár/ dzsem (kenésre a krém előtt. bármilyen jöhet.)
 
Krém:
14 dkg dió (helyettesíteni lehet mandulával is)
20 dkg porcukor
4 db tojásfehérje
1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés:
 
  1. Öntsük az alap hozzávalóit egy tálba (a vajat kicsit olvasszuk meg), majd gyúrjuk össze egy gombócba.
  2. Terítsük szét egy tepsiben, majd kenjünk rá lekvárt vékonyan.
  3. Verjünk kemény habot a tojásfehérjéből.
  4. Keverjük bele óvatosan a diót és a porcukrot
  5. Öntsük a masszát a tészta tetejére, majd tegyük a sütőbe.
Fogyasztás előtt mindenképp várjuk meg, míg teljesen kihűl!

Ennyi is lenne, az én verzióm így néz ki:


1 megjegyzés: