2013. augusztus 20., kedd

Cikk 3. - Csontvárosról

Van egy blog, az Árnyvadászok - Végzet ereklyéi rajongói oldal. Ezt az oldalt napi szinten látogatom, és bár nem olvasok el minden cikket, ami írnak, a legtöbbet mégis, mivel náluk jobban informált magyar rajongói oldallal még nem találkoztam. Egyszerűen mindenről írnak, ami a filmmel, vagy a könyvekkel, vagy az írónővel, vagy a szereplőkkel kapcsolatos. Nekik köszönhetjük, hogy a film, augusztus 22-én feliratosan  érkezik hozzánk, és még sok mást is, mivel felettébb aktívak, és sokat foglalkoznak a témával, amiért én, mint rajongó, felettébb hálás vagyok.

Nos, azért kezdtem ezzel a bejegyzést, mivel szerettem volna, ha tudjátok, mégis milyen oldalról van szó, mielőtt folytatom. Talán most kaptatok egy képet róluk, esetleg meg is néztétek/nézitek, vagy ismertétek már - utóbbi esetben bocsánat a hosszú monológért! :) Mindenesetre az én lelkem megnyugodott, hogy aki esetleg nem ismerte, most már van róla valami fogalma.

Cassandra Clare
forrás: themortalinstrumentssource
Ez az oldal most hirdetett egy játékot 16-án, melynek célja az, hogy a bloggerek írjanak kicsit a könyvről/filmről, a szereplőkről, a szerzőről, vagy bármiről, ami ezzel kapcsolatos - akárcsak egy könyvkritikát is. Utóbbi nekem már volt, így maradt az összes többi verzió, és különben is szerettem volna írni már valamit ezzel kapcsolatban, így kapóra jött nekem. Tény, kicsit lemaradtam, de ha nem is a nyereményért, a film érdekében mindenképp érdemes írnom róla.

Először is, aki nem olvasta volna az értékeléseimet a könyvekről (kivéve a legutóbb megjelentet, mert azt még nem olvastam), azok kedvéért leírnám, miről is van szó. A bejegyzés végén pedig linkelem majd az értékeléseim linkjét is.
A Végzet Ereklyéi sorozat szerzője - merthogy érdemes a nagybetűs Alkotóval kezdeni - Cassandra Clare 1973. július 27-én született Judith Rumelt néven, Teheránban, amerikai szülőktől. Gyermekkorában rengeteg helyen éltek, sokat utaztak, jártak mindenfele, de a középiskolát azért már Los Angelesben fejezte be, és jelenleg New York-ban él, mint hivatásos író.

Jace Wayland
forrás: deviantart
A írást különböző magazinoknak kezdte, sokféle cikket írt, de ismerni az emberek a Harry Potteres fanfiction-jei után kezdték. Ezeket már a Cassandra Clare néven publikálta. Ez egy teljes trilógia lett, Draco Malfoy főszereplésével. Cassanra ezeket 2000 és 2006 között írta.
Másik ismertebb fanfiction-je a Gyűrük Urához íródott The Very Secret Diares címmel.

Cassy sokszor megkapta, hogy nem saját ötleteket ír, ma pedig úgy hírlik, azért szedte le az internetről a fanfiction-jeit, mert rengeteg dolgot írt bele azokból a Végzet Ereklyéibe (az én egyik bejegyzésemben is olvasható néhány párhuzam, amit a Harry Potteres fanfction-ökkel lehet összehasonlítani).

A sorozat - dióhéjban - egy 15 éves lányról, Clary Fray-ről szól, aki megtudja magáról, hogy nem egy hétköznapi tini, hanem Árnyvadász, aki alvilági lényeket kellene, hogy öljön. Szép lassan megismeri a Alvilág teremtményeit, próbálja megtanulni, hogyan győzze le őket, de főleg az hajtja előre, hogy megtalálja az első könyv elején eltűnt édesanyját, aki szintén Árnyvadász volt, és próbálta távol tartani a lányát ettől a világtól, így törölt az emlékei közül mindent, ami ehhez kapcsolódhatott.
Persze ez ennél kicsit bonyolultabb, de már írtam róla egy bővebb bejegyzést, így akit érdekel, az majd az is elolvashatja.

forrás: pocketfullofbooks
Az első három kötet (Csontváros, Hamuváros, Üvegváros) egy trilógiát alkotnak, egy konkrétabb történetet ölelnek fel, de a sorozat itt mégsem ér véget, a negyedik kötettől a következő három kötet ismét egy trilógia lesz. Tehát Casandra ebben a világban maradt, főleg, mivel egy másik sorozata, a Pokoli szerkezetek is ebben a világban játszódik, de főleg az egész előzményeiről. Sőt, mostanában jelennek meg különböző novellák, a The Bane Chronicles címmel, ami pedig a könyvben szereplő Magnus Bane utazásairól/életéről szól. Tehát, akinek tetszik ez a világ, és nem akar belőle kiszakadni, nem kell aggódnia, rengeteg könyv áll rendelkezésére, hogy kitöltse az esetleges űrt! 

A film, mint fentebb már írtam, 22-én jelenik majd meg Magyarországon, majdnem az összes moziban, feliratosan, melynek egy rajongók által indított petíciónak köszönhetünk. Miután kijött ugyanis a szinkronos előzetes, hatalmas felháborodás kerekedett, a nem kevés rajongó között főleg, akik már előtte is feliratosan szerették volna, és úgy tűnik, a Pro Video, a magyar forgalmazó figyelemmel kíséri, mit is akarnak a rajongók, és próbálnak a kedvükre tenni, ami szerintem egy nagyszerű dolog.
Clary Fray
forrás: favim

A filmről pár olyan információ, ami esetleg még érdekes lehet:
Clary szerepét Lily Collins kapta meg, Jace-t pedig Jamie Campbell Bower alakítja (utóbbit hatalmas lelkesedéssel fogadták a rajongók :P). A rendező Harald Zwart, aki a Karate kölyköt, a Rózsaszín párduc 2-t, és hasonlókat rendezett még.
Az (feliratos) előzetes pedig a következő:


Szerintem érdemes megnézni, az előzetes alapján jól sikerült a film, a könyvet pedig szintén ajánlom mindenki figyelmébe. Egy olyan sorozat, ami talán képes olvasásra bírni azokat is akik eddig ellenezték.

Bejegyzéseim a könyvekről:

Csontváros
Hamuváros
Üvegváros
Bukott angyalok városa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése