2013. január 20., vasárnap

Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 7. – Útvesztő

Eredeti cím: –
Fordítás: –
Kiadás: Ciceró, 2012
Oldalszám: 544
A 12. év… Bizony, lassan véget ér a kaland, és Reniék osztálya hamarosan kirepülnek a Szent Johanna Gimiből, egyetemekre, tanfolyamokra, külföldre (?). Azonban addig még hátra van egy egész év – az eddigi legzsúfoltabb év! Szalagavató, fakultáció-döntések, egyetem-döntések, stb. Egy biztos; unatkozni idén sem fognak!

Hát igen, ezt a kötet már nagyban átöleli a búcsúzás szele. Érezni, hogy mindjárt itt a nagybetűs VÉG. Persze a 12/b tanulói megpróbálják a legjobbat kihozni belőle. A kedvencem a “feladatok”, amik egy-egy botrányt rejtenek magukban. Év elején húzott mindegyikük egyet-egyet, és van egy egész évük, hogy teljesítsék :)

Miközben döntéseket hoznak, régi barátságok vesznek el, szét szakít mindent a távolság (?), és mi van az ösztöndíjakkal? Vajon Cortez és Reni itt maradnak, vagy mind a ketten máshol folytatják, külön? Sok-sok kérdés, amit ez a könyv felvet, kevés válasz, na és a vége…
Kedves Laura! Nem tudtam, első olvasásra, mit is tegyek veled. Wodoo baba? Átok? Gyilkosság? Hát hogyan lehet ezt így befejezni? De másodjára rájöttem: inkább csak megölelnélek! Mert így izgalmas, így van ez jól! Köszönöm!

Több dologban segített nekem ez a könyv. Nem tudom szavakba önteni, ezért kérlek, engedjétek meg, hogy bemásoljam ide a molyos értékelésemet:

Molyolóknak link: http://moly.hu/ertekelesek/1018974
“Hihetetlen! Nehezen tudom megfogalmazni az érzéseimet, de igyekszem. Először végre egy olyan kötet, amin sírtam. Voltak megható, és szomorú pillanatai. Meg nevetségesek, hasfájósan jó poénokkal, amik nem is voltak olyan eredetiek, de mégis órákat nevettem rajta. Az első pontnál, mikor nevetni kezdtem, azt mondtam magamba: igen! Ezt kell érezni a könyvek olvasásakor! Ez a jó könyv! De aztán másban is segített. Mégpedig abban, hogy az eddigi álmom, hogy mihez kezdek gimi után, szertefoszlott. Eddig magamnak se mertem bevallani, de mégsem erre a pályára való vagyok, és a végső lemondáshoz ez a könyv vezetett. Egyelőre csak tudom, hogy ezért hálásnak kellene lennem, de felfogni még nem fogtam fel.

A párkapcsolati alakulatok megleptek, de elégedett is vagyok velük. Minden szép, és kerek. Kivéve a vége. Nem tudom, megöleljem-e Laurát, vagy agyonverjem, hogy így fejezte be,ennyire függően, mert egyrészt de jó, imádom azt az érzést, amikor várom a folytatást, de másrészt most megöl a kíváncsiság.
Hát, ez van. Szeretem :)

Hát, ez van. Március 8-án jön az utolsó rész. A vége az egésznek. A válaszok ( :) ). A dedikálást pedig most sem hagyom ki :) 

 

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése