2014. október 16., csütörtök

Gayle Forman: If I Stay

Eredeti cím: --
Fordítás: Ha maradnék, Rudolf Anna
Ciceró Könyvstúdió
Kiadás: Black Swan, 2010
Oldalszám: 270
Mia azon szerencsések közé tartozik, akikre azt lehet mondani, hogy tökéletes életet él. Fantasztikus családja van, fantasztikus a pasija, a zenei karrierje is felfele ível, már csak egy hajszál választja el a Juliardtól. Minden tökéletes, minden szép és jó.

Egy nap azonban minden megváltozik.

Leesik a hó, és a család kocsiba ül - ahonnan nem szállnak ki többé.

Mindenki meghal, egyedül Mia él még valamennyire. Kívülről látja a saját, összetört testét, az apja és az anyja összeroncsolódott, véres alakját a hóban. És neki döntenie kell. Követi őket, vagy visszatér az élők közé. Melyik fájna jobban? Melyik fájna kevésbé?

17 évesen egy ilyen döntést meghozni kegyetlen. Tegyük fel, hogy az embernek tényleg van döntési lehetősége egy ilyen helyzetben. Ti hogy döntenétek? Én hogy döntenék? Jöjjek vissza, ahol itt a szerelmem, a barátaim, a családom többi tagja, vagy álljak tovább, és legyek együtt a szüleimmel és az öcsémmel? Lehetetlennek tűnik a döntéshozatal...

Mia, míg a korházban ül, látja a rokonait, ismerőseit, és látja a saját összetört testét, végigpörgeti élete legszebb, vagy akár kevésbé szép pillanatait. Azt hiszi, meghozta a döntést, de nem olyan egyszerű az.

Én azt hittem, ez egy zseniális könyv lesz. És az is volt. Valami azonban hiányzott. Ne kérdezzétek mi, mert ismét fogalmam sincs, de nekem nem volt tejles. Talán még folytatni kellett volna, de egy könyvbe nekem túl...hogy is mondjam, lapos volt a történet. Érdekes, nagyon megható, de... Nem tudom, én eltudtam volna képzelni több "izgamlat" is.

Azért Mia egy fantasztikus lány. Sőt, az összes többi karakter is zseiálisan i van dolgozva, tényleg mindeggyikrő lelhittem, hogy élő emberek. Holott nem azok :)

Nem is igazn tudom, mit lehete írni még. Szerintem olvassátok, megéri. Most pedig kiváncsi vagyok a fimlre. Hátha az kiegészíti bennem ezt a furcsa ürességet...

4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése