2014. április 12., szombat

Gévai Csilla: Lídia, 16


Eredeti cím: --
Fordítás: --
Kiadás: Tilos az Á Könyvek, 2013
Oldalszám:152
Lídia - mint a cím is mutatja - egy 16 éves lány, aki úgy dönt, ismét nekikezd a naplóírásnak, némi reformációval. Először is gépen írja, és minden este kinyomtatja, hogy művészi hajlamait kiélhesse, és tetszés szerint díszíthesse, illusztrálhassa a lapokat. Másodszor kollázsokat készít, híres költőkkel és tudósokkal beszélget papíron, és közben egy dráma tagozatos iskolába jár. Képregényrajzoló szeretne lenni, de lehet, hogy színésznő,vagy időutazó. Nem tud dönteni. 

A tatalomról nem lehet sok mindent írni, hisz egy egyszerű naplóregényről van ismét szó. Ám valami miatt ez más, mint az összes többi. Ez nem akar több lenni egy naplónál. Nincsenek benne párbeszédek, max ha Lídia úgy érzi, valamit muszáj leírni, akkor így írja: 

Lídia: blablabla
Izéke: blablabla

Az egész egy reális napló, nagyon érdekes és különleges képekkel díszítve. Az írónő nem kerül azokat a témákat, amiket az összes többi efféle könyv szerzője, nem hepiend a vége, vannak benne nagyon mély pontok, nehéz családi háttér, legjobb barát (akit Sárának hívnak:P), és minden, de mégis semmi. Egy reális napló. Vagy ezt már mondtam...? 

Tehát, senki ne tévesszen meg a borító vagy a könyv vastagsága, mert valóban csalóka, de én arra kérek mindenkit, akinek van egy szabad napja, olvassa el, mert megéri elolvasni a "válasz az SzJG-re" könyvet is :) És most kövezzetek meg, én is azt tettem magammal - de ez jobb, mint a Szent Johanna Gimi. Nekem legalábbis. Két külön kategória, de mégis, naplóban ez viszi a pálmát. Kész, ezt nem lehet tagadni, hiába fáj. Gratulálok! 

Mi mást lehetne még írni? Nem sokat. Aki nem olvassa nem tudja, miről beszélek. És döbbenten láttam, hogy molyon összesen hárman olvasták. Azoknak viszont tetszett. Szóval gyerünk molyok, kérlek! Kérlekkérlek! 

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése