2013. szeptember 3., kedd

Lindsey Leavitt: Going Vintage

Eredeti cím: --
Fordítás: --
Kiadás: Scholastic, 2013
Oldalszám: 224
Mikor Mallory rájön, hogy a pasija megcsalja őt egy interneten megismert lánnyal, hadat üzen a technika vívmányainak, és "visszatér" a '60-as évekbe - se telefon, se internet, se azután született embereket ábrázoló szobrocskák/poszterek.

Mikor a nagymamája lakását pakolják ki, talál egy listát, melyet a nagyi írt 1962-ben arról, mit szeretne elérni abban az évben. Mallory elhatározza, hogy a listán szereplő dolgokat mind véghez viszi, csakhogy ennek hatására rengeteg titokra derül fény a nagymamáról és az anyukáról is, és talán eleinte egy butácska, egyszer olvasós történetnek tűnik, egy érdekes témával, a végére a titok, ami kiderül, ráébreszti az olvasót, hogy ez aztán egy olyan csavar, amiért érdemes volt elolvasni (és persze ezt a csavart nem árulom el)!

Stílusban leginkább Meg Cabothoz tudnám hasonlítani Lindsey Leavitt stílusát. Nagyjából olyan érzés volt olvasni a Going Vintage-t, mint a pl. a Tinibálványt vagy a Neveletlen hercegnő naplóját, pedig más téma, más is az egész, de mégis :)

Nagyon tetszett az ötlet, és bevallom, egy napig én se mentem fel a netre a hatására, és nem is hiányzott (oké, tudom, egy nap nem olyan nagy szám, és mondjuk az egész lakásban nem volt internet, de azért kibírtam :D) .

Épp azért, mert olyan kis könnyed, egyszerolvasós-hangulatú volt eleinte, 3 csillagot akartam rá adni, de mint fent említettem már, a végén volt egy csavar(ka), ami miatt megváltozott a véleményem.

Mást nem tudom, mit írhatnék, mert filozofálgatni nagyon nem lehet rajta, sok dolgot el se kell árulnom róla (Két pasi, egy lány, lány testvére a legjobb barátja stb.), de szerintem aki tud angolul, vagy most tanul, az olvassa el, mert egyrészt jelen időben van elmesélve, ami könnyítés a most tanulóknak, másrészt ilyen történetekkel kezdeni angolul olvasni jó (sajnos nem tapasztalat, és a Harry Potterrel kezdtem, de utána is jó volt :)).

Utolsó megjegyzésem: TEAM OLIVER! ♥

(A képek sajátok!)


4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése