2013. július 2., kedd

Cikk 2. - A borítókról (Ad Astra 2.)

És most folytatnám a múltkor elkezdett Ad Astrás borítók "elemzését".

Scott Westerfiel Leviatánjának, a két borítója eléggé hasonló egymáshoz, és mindkettő nagyon tetszik nekem.Talán magyar itt is inkább azért nyerte el jobban a tetszésemet, mert egyszerűbb - bár nem, inkább a világosabb,kicsit lágyabb színeivel. Az is jobban tetszik benne, hogy a cím nincs meggörbítve, hanem egyenes - ez valahogy nálam mindig jobban tetszik. Viszont az eredeti is szép, szóval nehéz helyzetben vagyok :)





A Kvantumtolvajnál (Hannu Rajaniemi) egyedül amiatt áll jobb helyen a magyar borít, mert az Ad Astra logója kék rajta, és a gerince is, és tökéletesen ellensúlyozza a vöröses-barnás színvilágot, kicsit feldobja azt. Egyébként nem tudnék mást mondani, mind a kettő gyönyörű!






Hannu Rajaniemi sorozatának második köteténél, a Fraktálhercegnél, már határozottan a magyar nyert. Illik az első kötet borítójához, ugyanaz a koncepció, a zöld szín itt is feldobja, míg az eredetinéltulajdonképpen csak a cím felírása miatt mondanám,hogy hasonló. A színvilága sem olyan barátságos, vagy tetszetős és... nem is tudom, szerintem a magyar ennél jobban sikerült.




 A Jessie Lamb testamentumának (szerző: Jane Rogers) eredeti és magyar borítója is gyönyörű. A magyar különlegesebb, mind a színével, mind a fényképpel (ami egy magyar fotós műve), és valahogy a lilát én mindig a misztikusabb dolgokkal párosítom, így a jövőben játszód regényekhez is tökéletesen passzol. Az eredeti pedig... Egyszerűen gyönyörű a maga egyszerűségében, színeivel, nyomott, komor, és amennyit a regényről tudok, illik is hozzá. Mind a kettő.



Paolo Bacigalupi Hajóbontók c. művének borítói szintén hasonlítanak egymáshoz, legalábbis stílusukban. Nekem itt is a hideg színei miatt teszik jobban a magyar, bár a cím felírásában az eredeti jobb (fentebb ugye írtam, hogy nem nagyon szeretem az ilyeneket). Igazából nem akarom megmondani, melyik is tetszik jobban, mert magam sem igazán tudom, a könyvet nem olvastam, így még ahhoz sem tudom kötni, de ennyit azért látok kívülről is :)



folyt. köv.!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése