2013. április 1., hétfő

Cassandra Clare: Hamuváros (A Végzet Ereklyéi 2.)

Eredeti cím: City of Ashes
Fordítás: Kamper Gergely
Kiadás: Könyvmolyképző, 2010
Oldalszám: 416
Claryről kiderült, hogy árnyvadász. Claryről kiderült, hogy az apja nem az, akinek gondolta. Claryről kiderült, hogy van egy testvére, akivel mindennél jobban vágyik egy egészen másfajta kapcsolatra.Így, ilyen dilemmák között megpróbálja mégis az életét a lehető legnormálisabban folytatni. Végre esélyt ad Simonnak, de valahogy nem úgy érzi magát vele, mint azt az ember a barátjával érezné. És emellett Valentine is forral valamit, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, főleg, mert gyermekeit is megpróbálja a hatalma alá fogni.

Nem szívesen árulnék el többet a történetről, ezt is nehezen tudtam magamból kipréselni, de igazából nincsenek szavaim. Ez a könyv zseniális. Még mindig. Féltem, hogy mint egy sorozat második része, nem nyújtja majd ugyanazt, mint az első, de szerencsére nem így történt. Imádtam minden sorát! A fél pont levonás azért jár, amiért az elsőből is levonhattam volna, csak nem tettem, mert túltettem magam rajta. Itt kicsit jobban megfogalmazódott bennem, de nem mondanám, hogy a legnagyobb hibája a könyvnek: hanem az egyetlen.

A Harry Potter-hasonlatok.

A következőket találtam benne, amikre végül magyarázatot is kaptam, de ennek ellenére nem felejtettem el őket:
  • varázstalan/átlagos ember elnevezés: mugli=mondén
  • különös erővel bíró fadarab: varázspálca=irón
  • (a Halál Ereklyéi)
  • a főgonosz: voldemort=valentine
  • egy öreg varázsló: magnus=slughorn
  • valami amihez a fő-fiú ragaszkodik: oda-vissza tükör darabja=portál-tükör darabja(egyik sem egyszerű tükör, mást látni)
Clary az a főhős, akit nem tudok utálni, gondolkozik, érzelmes, lány de nem nyávog. Leginkább az éhezők Viadala Katnisséhez tudnám hasonlítani.

Jace… Rá nem is pazarolnék szavakat: még mindig szeretem!
Simon… Most már meghalhatna. Igazán.

Nagyon-nagyon szeretném elolvasni a folytatást, de itt vannak az utazó- és kölcsönkönyvek, amik elértek, a könyvtár, és hát valami kötelező is vár rám, no meg a várólistám… Egy napot pihentem, nem kezdtem el semmit olvasni, de lehet, hogy most nem ezzel folytatom… :/ Pedig akarom…

4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése