2013. január 4., péntek

Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi 2. – Együtt

Eredeti cím: –
Fordítás: –
Kiadás: Ciceró, 2010
Oldalszám: 394
Reni és az osztálya ebben a kötetben a 9. évfolyam második félévét járják. Ez a félév azonban talán még az előzőnél is izgalmasabb; farsangi buli, osztálykirándulás, osztályok versenye, témazárók, és a rajz… Vladár bekeményít, még jobban, mint az előző kötetben, és Reni nagyon közel kerül a bukáshoz.
Na és Cortez? Vajon közelebb kerülnek egymáshoz, vagy eltávolodnak? És Edinával mi is a helyzet, most járnak,vagy nem?
Ilyen, és ehhez hasonló problémákkal van telítve Leiner Laura Együtt c. könyve. És még az előzőnél is jobb!
Reniben és Kingában is történik egy nagy változás, Kinga még segít is, és előfordul, hogy nem bántón szól az emberekhez. Reni, ugyan még mindig nem mond le Cortezről, felfogja, hogy nem kell ugrania, ha meghallja  a fiú hangját. Virágnak hozzá kell szokni a a gondolathoz, hogy az apja nem fog vissza költözni hozzájuk, Arnold pedig titokban tart valamit, ami Cortezzel kapcsolatos…
Ez az iskola… fantasztikus! Bárcsak lenne egy ilyen! Minden diák komolyan veszi az iskolai bulikat, a témájukat, az iskola által felkínált, iskolán mégis kívüli eseményeket, kulturáltak (mármint még bizonyos határokon belül:P), és együtt vannak! Teljesen oda-vissza vagyok (pedig harmadszor olvasom…).
Virágnak itt új kedvence van, Robert Pattinson személyében. Igen, ide is beszőtte magát a Twilight-láz, ahogy a való életbe is. Miért is maradna ki pont ebből? Reni is elolvassa, és bár nem lesz olyan rajongó, mint Virág, nem is utálja :) És ha már Virág…Imádom, hogy előtérbe van helyezve a barátság. Hogy mennyire fontos, milyen jó, ha az embernek vannak jó barátai, stb. Ez annyira szép…
– Ha Edina kevés Cortezhez, akkor én mit mondjak? Egyáltalán nem vagyok menő! – sóhajtottam.
– De okos vagy! És szerintem az menő! – vigasztalt Virág, én pedig halványan elmosolyodtam.
Feltűnt viszont egy hasonlóság Kinga és Rowling Hermione-je között. Kingának van egy olyan mondata, amiben döbbenten/mérgesen kérdezi, hogy csak ő olvassa-e az iskola honlapját, mire a többiek rávágják, hogy igen. Hmm, Hermione és a Roxfort története…? :)
A vége pedig… Itthon, a hidegben, nyakig felöltözve olvasni a nyárról, még ha csak egy diáklány naplójában is, megmelengetett. Miközben olvastam, éreztem a meleget, a jókedvet, amit a napfény szokott hozni, és, és… mindent! Nyarat akarok!
U.i.: Ezt a borítót már imádom :) )
– Mi az, ami neked van, és Edinának nincs? – kérdezte.
– Elnyűtt kötött kardigánom?

5/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése