2012. október 31., szerda

Sara Shepard: Unbelievable (PLL#4)

Eredeti cím: –
Fordítás: –
Kiadás: HarperTeen, 2008
Oldalszám: 368
Ő volt a party lelke, de Hanna most egyedül fekszik egy steril, fehér kórházi szobában, és senki sem tudja felébreszteni Rosewood méhkirálynőjét – vagy visszaemlékezni, mi történt vele. Emily csúnyán megbukott az ex-meleg játékban, és a szülei úgy határoznak hogy elküldik a semmi közepére, Iowaba – Ő ezt a száműzetést úgy fogja fel, hogy A legalább nem tehet benne több kárt. Spencer rengeteg figyelmet kap a sikeres econ esszéje miatt(milyen kár, hogy valójában nem ő írta). És Aria lassan úgy érzi, A manipulálja őt, mintha csak egy hízásra ítélt disznó lenne. Talán eg y művészeti szakkör a Hollisban jót tenne neki – hacsak nem lesz így is víz, ami A malmát hajtja. Mindezek után, a Jenna Dologgal, és a titkokkal körbeszőve nem tudnak szakítani egymással.

Ez lenne hát a fülszövege, amit megpróbáltam lefordítani. Nagyjából én is így fogalmaztam volna meg, azért gondoltam, hogy ezúttal ez is megfelelő lesz.

Shepard stílusa még mindig fantasztikus. Egyszerűen kedvenc lett, nem tudok mit mondani  rá, ami jobban kifejezi ezt, de hát nekem így is jó. Én, és akik olvasták már a könyveit, azok még megértik.
Nem erőlteti ránk a szereplőket, kívülállóként nézzük végig a történetet, és így tudunk a saját fejünkkel következtetéseket levonni, és nem az adott szereplőjével. Bár lehet, hogy így is bele folyik, de akkor is a sajátodnak tűnik. Annak ellenére, hogy tudtam, ki A (ebben a részben kiderül, emberek, szóval olvasni, olvasni!), hála a sorozatnak, de ugyan úgy izgultam, míg le nem írták, ki is az.
Nagyjából ez a rész olyan volt, mint a sorozat egyik része. A vége is ugyan így volt leírva, egy kivétellel; valaki meghalt, aki a sorozatban nem. De persze hogy nem árulom el ki, legyen meglepetés :)

Az egyetlen negatívum, ami feltűnt, hogy a forrás, ahonnan A vette az SMSei témáját, Alison halálával együtt lezárult, és ugyan A azt mondta, ő innen tud mindent, de olyanokat is tudott, amik Ali halála után történtek. Akkor ez most hogy van? Mondjuk az írónőt ismerve valószínűleg ez szándékosan van így hagyva (azt hiszem, tudom is, miért), szóval kíváncsian várom a folytatást.

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése