2012. február 29., szerda

B. M. Grapes: Jóslatok hálójában

Eredeti cím: –
Fordító: –
Kiadás: Könyvmolyképző, 2011
Oldalszám: 534
Fülszöveg: Egy nap a Hot Hill-i középiskola faliújságjára valaki kifüggeszt egy Mai hírek feliratú lapot, melyről rövidesen kiderül, hogy nem a múltban megtörténteket meséli el, hanem a jövőre vonatkozó jövendöléseket tartalmazza. A megjósolt események sorra bekövetkeznek. Három lány a rejtélyes jóslatok nyomába indul. Megpróbálják kinyomozni, ki írja a jövendöléseket, mi az író célja velük és ki a titokzatos JJ. Azok azonban, akik mélyen beleássák magukat a nyomozásba, életveszélynek teszik ki magukat.

Vélemény: Úúú, hát azt sem tudom, hol kezdjem! És ezt nem pozitív szempontból. Ha azt mondom, pusztán untam, hazudok, és nem is kicsit. Ez a könyv maga volt a nagybetűs Kínszenvedés! Soha többet ilyen könyvet! De haladjunk sorban.

Azt előre leszögezném, hogy nem áll szándékomban senkit bántani ezáltal. Én csak kiírom a véleményem, nem azt mondom meg, mit nem szabad az embereknek olvasniuk, stb. Csak az én véleményem a rengeteg közül. Ízlések és pofonok, nekem is sokszor tetszett már olyan könyv, amit mások lehúztak, úgyhogy ez nem személyes támadás a szerző és a rajongók ellen, tényleg, mindenkinek más tetszik, és én ezt elfogadom. Szóval ne utáljatok, de gonosz kritika következik…

Mikor megvettem, hónapokig mást olvastam, és már nagyon-nagyon el szerettem volna olvasni. Ahha, mikor meg végre elkezdtem, hónapokig olvastam! Na jó, csak egy hónapig, de én sosem olvasok egy könyvet idáig! Lassú és unalmas volt, pedig az alaptörténet nagyon tetszik, ezért is a két pont. De a kivitelezés…

Először is nem tudtam eldönteni, milyen igeidőben íródik – ez szerencsére a végére tisztázódott, néhol azonban ott is előfordult keveredés.

E/1-ben olvashatjuk a történetet Ada Morne szemszögéből, aki egy végzős diák a Hot Hill High-ban. Szegény lány, annyira idegesített. Matek- és komolyzene őrült, és ebből lett persze a kedvenc mondatom, ami valahogy így hangzott (nem szó szerint): A zene olyan mint a dallamos matematika. Hát, kinek a pap, kinek a papné. Azért lehet, hogy Adát okosnak meg logikus gondolkodásúnak akarjuk beállítani (sakk, matek és sodoku a három kedvenc elfoglaltsága), de néhol túlzásnak találtam, hogy folyton meg kell említeni, épp mit csinál ebből a háromból. És nagyobb jelentősége ráadásul nem is igen volt. 


Ada persze New York-ból költözött a kisvárosba, ami neki túl csendes, mindenki ismer mindenkit, stb (a sztorit ismerjük, igaz, Bella Swan?), és minden oldalon a Nagy Almához, ahogy Grapes hívja folyamatosan, kell hasonlítani. Már szinte irritált. Lassan megtudjuk, hogy Adának ott volt egy pasija, de egy Daniel nevű pasas miatt szakítottak, vagy hasonló. Daniel Ada legjobb barátja volt, de azután nem beszéltek. És micsoda véletlen, Daniel hirtelen szintén a Hot Hill High-ba kezd járni, mivel a szülei elváltak, és hova máshova is költöztek volna? A különbség a régi és az új Daniel között annyi, hogy a srác eszméletlenül dögös és magabiztos lett, és minden lány őt akarja. Még Ada is, már akkor, mikor csak a hátát látja, és nem tudja, hogy ő Daniel. Majd megtudja, hogy Daniel a suliba került, ez csak később döbben rá, hogy Daniel, és a szexi pasi egy és ugyanaz. Na, ettől elmegy a kedve tőle, kerüli, nem is akar figyelni rá, egészen addig, míg Daniel be nem keríti, elmondja, hogy nem volt köze Ada előző pasijával kapcsolatos sztorihoz, meg minden, Ada hisz neki, és innentől kezdve őszintén szerelmes Danielbe (aki előtte megint próbálkozott nála), és nem érti, miért nem szereti viszont (hiszi! ). Ja, és közben folyik a nyomozás, ki lehet JJ, ki rakja ki a mai híreket, stb.

Ada barátai Julie és Jess, és néha Edna is csatlakozik hozzájuk. Na, itt van a fejemben egy kis kavarodás, ugyanis az afroamerikai jelzőt sosem láttam még ennyiszer leírva. Azt hiszem, ez talán Edna, és Jess a nem túl vékony,  Julie pedig a szőke indiánlány. De javítsatok kérlek, mert tényleg nem tiszta! Julie-nak időnként felhozzuk, hogy nem tudunk semmit (se mi, se a barátai) a családjáról, azt se, hogy vannak testvérei. Aztán kiderül hogy a nagymamájával és sok testvéreivel él és a szüleitől mindig kapnak karkötőket, ha elmennek. Ennyi, egy ki nem használt dolog, nem lényeges, csak van az infó. Ilyenből azért van pár. Hát, ők azok, akik nyomoznak.

Aztán itt van Ada nővére, Judith, aki van. Nem velük él, hanem New Orleansban, de egyszer megemlítjük, Ada egyszer beszél vele telefonon, és egy oldalon keresztül meglátogatják. Kb. ennyi is lenne Judithból.

Mrs. Bennet-ről kiderül, hogy ő a jós, és ő lesz az úgymond mentora Adának az utolsó pár oldalon, amíg még él. Mikor már majdnem rájöttek, ki is JJ, akkor Grapes kiiktatja Ada barátnőit, hogy egyedül keljen rájönnie mindenre, ami nem igaz, mert csak arra kell rájönnie, hogy menjen el Mrs. Bennethez, de a tanárnő ezt tulajdonképpen meg is mondta neki, szóval nem is kel sokat gondolkodnia. Mrs. Bennett elmond neki mindent, hogyan ölhetik meg JJ-t, aki MAGA KÖRÉ AKARJA GYŰJTENI A PASIKAT!, hogy elszívja az erejüket, de ezt eleinte nem tudjuk, de azért meg akarjuk ölni. Hogy miért csak a fiúkat, az kérdéses, de úgy tudják megmenteni őket, ha minden fiúnak van egy igaz szerelme. Ilyet elég hamar találnak.

Aztán Ada és Daniel kapcsolata. Miután Ada rájön, hogy Daniel nem tett semmi rosszat évekkel ezelőtt, egyből szerelmes lesz, nemsokkal később meg is mondja a fiúnak, aki viszonozza, de csak akkor, ha Ada bizonyítani tudja, hogy tényleg igazán szereti. Hát, Ada ezzel nem foglalkozik, hisz pár oldallal később Daniel már nem tud uralkodni a hormonjain, így felesleges bizonyítani. Innentől együtt is vannak.

Hogy mi is az a Mystic Mundi? Öregem, jó kérdés. Megtalálható benne mindenféle rovar, pl. pók leírása. Az utolsó oldalak között tűnik fel, de én leakadtam a nevénél. Mystic Mundi!!!
A vége elég egyszerű és rövid, JJ dumál, majd hamar lerendezik a kinyírását, Mrs. Bennett és a szerelme halálát, és már mennek is élni vígan az életüket.

Példa a tőmondatokra:
Otthon egy mirelit pizzát tettem a mikróba. A konyhába ültem le Daniellel.
Levettem a dzsekim. A zsebéből kiesett valami. Nagyot koppant a padlón. Lehajoltam, Jess jegyzetfüzete volt az.
Gyakran előforduló szavak: ominózus, indiánlány, afroamerikai


1/5 - pusztán a borító miatt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése